Notice: Undefined variable: title in /home/area7ru/area7.ru/docs/metodic-material.php on line 165
Метод проектов в работе над учебником Биболетовой М.З., Добрыниной Н.В., Трубаневой Н.Н. Enjoy English-3 как составная часть новых педагогических технологий - Преподавание иностранных языков - Методические материалы для преподавателей, учителей, педагогов

Notice: Undefined variable: reklama2 in /home/area7ru/area7.ru/docs/metodic-material.php on line 252

Главная / Методические материалы / Преподавание иностранных языков

Метод проектов в работе над учебником Биболетовой М.З., Добрыниной Н.В., Трубаневой Н.Н. Enjoy English-3 как составная часть новых педагогических технологий


Автор(ы): Асфаганова Рауза Абдрашитовна, учитель английского языка


Notice: Undefined variable: content in /home/area7ru/area7.ru/docs/metodic-material.php on line 278
Любому специалисту, если он хочет преуспеть в своей области, знание иностранного языка жизненно важно. Поэтому мотивация к изучению иностранного языка резко возросла. Соответственно, необходимо изменить подходы к обучению иностранному языку, вводить новые педагогические технологии, среди которых наиболее актуальны– интегративный подход, разноуровневое обучение (отражающее специфику дифференцированного обучения), метод проектов.
Тщательно изучая материалы по лично ориентированному обучению и эффективному использованию изученного материала, я остановилась на методике проектов при работе с учебником Биболетовой М.З, Добрыниной Н.В., Трубаневой Н.Н. “Enjoy English-3”, информативный и образовательный материал которого ориентирован на развитие личной активности учащихся, вовлечение их в творческую деятельность. Основная идея заключается в том, чтобы перенести акцент с различного вида упражнений на активную мыслительную деятельность учащегося, требующую для своего оформления владение определенными языковыми средствами.
На мой взгляд, в проектной методике заложены большие возможности для решения таких задач, как преодоление инертности и безынициативности учащегося на уроках, боязни говорить на иностранном языке из-за возможных ошибок.
Проектная методика развивает у школьников самостоятельность, творчество, актуальность, так необходимые им в процессе обучения: использование этого метода превращает учащегося из объекта обучения в субъект учебной деятельности. Учитель же выступает в роли консультанта, помощника, наблюдателя, источника информации, координатора.
Деятельность учащегося основывается на групповом взаимодействии. Это не только форма обучения, но и естественный компонент учебного процесса.

УРОК-ПРОЕКТ В 6-м КЛАССЕ

ТЕМА: «ЖИВОТНЫЕ В НАШЕЙ ЖИЗНИ»


ЗАДАЧИ: Развитие аудитивных навыков по теме «Животные в нашей жизни»; развитие навыков монологической речи; актуализация навыков перевода. Закрепление навыков орфографии. Воспитание любви к братьям нашим меньшим.

ХОД УРОКА


1. Организационный момент.

– Good morning, children.
Today we have a special lesson. It’s a project– lesson “Animals In Our Life”. Today you will demonstrate your projects, tell about animals, recite poems. I hope the lesson will be interesting for you and you will enjoy it. Let’s start our lesson.

2. Фонетическая зарядка.

– But at first let’s practise some English sounds. I’ll show you the symbols of the English sounds and your task is to pronounce this sound and name a word with it on the topic “Animals In Our Life”.
[æ] – natural, catch, habit, cat, etc.
[t] – parrot, water, fight, rabbit, etc.
[d ] – cage, project, join, endangered, giant, just, etc.
[aıə] – society, scientific, giant, etc.
Look at the blackboard, please. Your task is to do the equation.
[in′deindZəd][′lAndən] [zouə′lodZıkəl]
[′æniməl] [zu:]?
( [sə′saıətı] )
[dZaıənt] [poulə] [kAnıŋ]
[′pændə][bεə] ?
([foks])

– Now let’s listen to our poem “My Dream” (Enjoy English-3, ex. 14 p.107) and repeat after the announcer.
(После прослушивания и повторения стихотворения некоторые учащиеся по желанию рассказывают его наизусть.)
– I asked you to do a poetic translation of this poem. Did you succeed in it? Who is ready to read your translation?

МОЯ МЕЧТА
Я люблю все виды животных:
Кошек, кроликов и собачек.
Я люблю все виды животных
Вопреки их привычек.

Если бы миллион денег я имела,
Вы знаете, что бы я хотела?
Я бы очень много животных взяла
И собственный зоопарк бы завела.

Но они не хотели бы в клетках сидеть,
Они хотели бы быть свободными:
Идти, плыть, лететь.
И думаю, стали бы они ручными,
Живыми, здоровыми и родными.
(Перевод Якуповой Лилии)

3. Активизация навыков монологической речи. Заслушивание проектов учащихся по теме.

– Now let’s listen to your projects “Animals In Our Life”.
Group № 1. My Pets.
Звучит песня «Пропала собачка». Входит в класс девочка Надя, плачет.
P1: What’s happened with you, Nadya? Why are you crying?
N: I have a pet. It’s my dog. My dog is nice and small. Its name is Pirat. The dog is sociable with people and likes to play with me . My dog doesn’t strong, but clever. Pirat can run well. It can jump. My dog is grey. My dog eats meat and drinks milk and water. Pirate is very intelligent. My dog defends me. It helps me in difficult minutes. But I can’t find my dog. I have lost it. I don’t know where it is.
P1: I have two pets. One of them is Mukhtar. Mukhtar is brown. It is very little. Mukhtar likes to run, jump, play with the cat Barsik. He drinks milk, eats soup and bread. My puppy Mukhtar is very funny, clever, merry and nice. I can present it to you. And we’ll take care of it together.
N: But I want my dog.
P2: I have a cat. Its name is Pushinka. It is very nice. It is grey. Pushinka likes to run and jump. It is big, clever, obedient, cunning and good. When I do my homework it lies on my feet. It sleeps with me. All my family likes Pushinka. It is six years old. It has a kitten. Its name is Murka. It is little and stupid. It likes to play with a ball. It is two years old. I can present my kitten to you. And we’ll take care of it together.
N: But I want my dog, because it is nice and interesting too.
P3: I can give you my pet. It’s a hamster. My hamster is nice and small. It’s brown. It lives in a cage. Its name is Tina. Tina eats bread, potatoes, carrot, drinks milk, water. I take cake of my hamster very well. We can play with it together.
N: Your hamster is very good, of course. But I want to find my dog.
P4: I have a parrot. Its name is Kesha. It is nice. It is yellow. Kesha lives in big cage. Kesha sometimes flies. It can speak, “Hi, friend”. It likes to eat pop-corn, bread, biscuits. It also likes to drink water and milk. Come to me and you will see my parrot. You will like it.
N: I want to find my dog. I’ll do my best.
Ps : All right. We’ll help you. We’ll find it. Let’s go to look for Pirat.
– Thank you for your nice project. It was very interesting.

4. Физкультминутка.

– Let’s have a rest. Will you stand up, please? We shall remember our poem.
Can you hop like a rabbit?
Can you jump like a frog?
Can you walk like a duck?
Can you run like a dog?
Can you fly like a bird?
Can you swim like a fish?
Can you be like a good child?
As still as you wish?
(Учащиеся рассказывают стихотворение и выполняют движения.)

5. Заслушивание других проектов.

– Now we are going to listen to group № 2. You are welcome.
Storyteller: The fairy-tale “Puff-the-Ball”.
Once upon a time there lived Puff-the-Ball. He had a grandmother and a grandfather. He loved them, but one day he ran away.
Puff-the-Ball: I’m a Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.
Storyteller: Then he met a Hare
Puff-the-Ball: Hello! Who are you?
Hare: Hello! I’m a Hare. I live in the forest. I am neither big nor small. I like to eat carrots, cabbages. I am afraid of foxes and wolves. I run very fast. I can run 50 or 70 kilometers an hour. In summer I am grey, but in winter I am white. And who are you?
Puff-the-Ball: I’m a Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.
Hare: Good! I will eat you!
Puff-the-Ball: Oh, please, don’t eat me! I will dance for you.
(Играет музыка, Колобок танцует).
Storyteller: And he runs away. Then he sees a wolf.
Puff-the-Ball: Hello! Who are you?
Wolf: Hello! I’m a Wolf. I am grey and I’m hungry. I like to eat bread and meat. I run very fast. Many animals in the forest are afraid of me. And who are you?
Puff-the-Ball: I’m a Puff-the-Ball. I’m yellow, big and sweet.
Wolf: I will eat you!
Puff-the-Ball: Oh, please, don’t eat me! I will dance for you.
(Играет музыка, Колобок танцует).
Storyteller: And Puff-the-Ball again runs away and sees a Bear.
Puff-the-Ball: Hello! Who are you?
Bear: Hello! I’m a Bear. I am brown, strong, brave, fat. I like honey, raspberry. I sleep in winter. I have a brother– Polar Bear. He lives in the North far from here. He weighs about 500 kgs. He is fat. There are few polar bears on the planet, about ten or twenty thousand. They are in the Red Book. They are endangered animals. My brother like...

ВНИМАНИЕ!
Текст просматриваемого вами методического материала урезан на треть (33%)!

Чтобы просматривать этот и другие тексты полностью, авторизуйтесь на сайте:

Ваш id: Пароль:

РЕГИСТРАЦИЯ НА САЙТЕ

Простая ссылка на эту страницу:
Ссылка для размещения на форуме:
HTML-гиперссылка:

Добавлено: 2010.11.22 | Просмотров: 1897

При использовании материалов сайта, активная ссылка на AREA7.RU обязательна!

Notice: Undefined variable: r_script in /home/area7ru/area7.ru/docs/metodic-material.php on line 340