Notice: Undefined variable: title in /home/area7ru/area7.ru/docs/metodic-material.php on line 165
Методическая разработка проекта Our school - Преподавание иностранных языков - Методические материалы для преподавателей, учителей, педагогов

Notice: Undefined variable: reklama2 in /home/area7ru/area7.ru/docs/metodic-material.php on line 252

Главная / Методические материалы / Преподавание иностранных языков

Методическая разработка проекта Our school


Автор(ы): Седова Марина Сергеевна


Notice: Undefined variable: content in /home/area7ru/area7.ru/docs/metodic-material.php on line 278
Тип проекта: смешанный (практико-ориентированный и исследовательский проект).
Предметно-содержательный признак: монопроект.
Продолжительность проведения: краткосрочный (5–6 часов).
Цель: Развитие умения говорения по теме ”School life”.

I этап (1 урок)

Задачи: представление проблемной ситуации, позволяющая выявить одну или несколько проблем по обсуждаемой тематике.
Процесс проектирования начинаю с создания ситуации.
The situation (Let’s imagine).
A group of English pupils are coming to our school. They are your future classmates. You are asked to discuss the plan of their meeting and the way you will acquaint English pupils with your school.
There are two questions on the blackboard.
  • What do you need for the meeting?
  • What can you tell them about your school?
Think it over for 7 minutes and make up your own plan.
После этого начинается обсуждение, выслушивается план каждого ученика, они рассуждают вслух, дают свое понимание обозначенной проблемы и на основе изложенных версий составляется общий план встречи.
For example:
  1. We meet English pupils near our school and get acquainted with them.
  2. The excursion to our school.
  3. Our class, teachers and timetable.
План обсужден, записан на доске. Класс делится на подгруппы, каждой из подгрупп поручается проработать свой вопрос в ходе подготовки к приему гостей.

II–III этапы (уроки 2, 3)

Чтобы облегчить учащимся работу по подготовке проекта, им предлагается памятка инструкция для организации групповой работы, а пожелание успеха (good luck!) и красочное оформление памятки способствует повышению творческой активности учащихся, настраивают на работу.
For example:
  1. Find information about your teachers and classmates.
  2. Make stories about them, explaining why you chose them.
  3. Draw a plan of your school if you like.
  4. You are welcome to bring pictures, posters, photos to make your project more interesting.
  5. Describe how you worked (what you did first, then, next, after that, finally)
  6. Words and phrases which may help you: be good at; interesting, important, there is I there are, subjects, seriously, hard, correctly, skillful, nicely, favorite.
We’d like to present our project.…
Welcome to the presentation….
The project was developed by…
Good luck!
После ознакомления с памяткой – инструкцией, каждой группе дается текст с извлечением частичной и полезной информацией по теме: “Primary schools in England”.

“Primary schools in England”

In Great Britain school begins at the age of five. Many boys and girls usually leave school at the age of sixteen.
In England the school year begins in September, but not always on the first day of the month, as school never begins on Monday. The English think that Monday is not a good day to start school. So pupils usually begin their school year on the first Tuesday of September (not always on the 1-st of September as we do).
Classes usually begin at nine. Pupils have a glass of milk or a glass of orange juice at eleven. At half past twelve or at one o’clock they usually have lunch – meat, pudding, juice, an apple or a cake. Their classes are not formal. They often sit on the carpet on the floor and listen to their teacher. They draw or play games. They often look at the animals they have at school – hamsters, rabbits or hares. Sometimes there are birds or fish in their classrooms.
English children have classes five days a week. They have classes on Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday and Friday. Classes are usually over at four o’clock and then the pupils go home. They never have classes on Saturday and Sunday. Saturdays and Sundays are their days off.
Schools in England have names, not numbers. They often get the names after the place where they are (Green Hill School, Cedar Grove School) or after some famous or important people (St. Mary School).
At the age of five primary school children go to infant schools or infant classes where they spend two years till they are seven. In infant schools they spend much time outdoors.
They play different games, run and jump. They sing songs, dance and play a lot. Infant pupils learn how to use money in their classroom shop. They look at the pictures in interesting books, draw pictures in pencil and colour them. They learn how to get on...

ВНИМАНИЕ!
Текст просматриваемого вами методического материала урезан на треть (33%)!

Чтобы просматривать этот и другие тексты полностью, авторизуйтесь на сайте:

Ваш id: Пароль:

РЕГИСТРАЦИЯ НА САЙТЕ

Простая ссылка на эту страницу:
Ссылка для размещения на форуме:
HTML-гиперссылка:

Добавлено: 2010.11.22 | Просмотров: 1669

При использовании материалов сайта, активная ссылка на AREA7.RU обязательна!

Notice: Undefined variable: r_script in /home/area7ru/area7.ru/docs/metodic-material.php on line 340